“Her şeyin başı eğitimdir”, “İnsanlar yeterince eğitilmediği için böyle oluyor” türünden sözleri sık sık duyarız. İlk bakışta bu sözler çok masummuş ve sanki herkesin üzerinde müttefik olduğu doğruları yansıtıyormuş gibi görünmektedir. Ancak eğitimin ne olduğu insanlar tarafından, hangi istikamette ve nasıl eğitilmesi gerektiği soruları gündeme geldiğinde büyük ihtilaflar ortaya çıkar. Bu sözler sanıldığı kadar “masum” değildir. Her şeyden önce bu tür sözlerin altında çoğu zaman sakat ve tehlikeli bir toplum anlayışı yatmaktadır. Bu anlayışın en kötü tarafı toplumu hiyerarşik bir yapılanma olarak görmesidir. Devamını oku..
İçindekiler:
Açık toplumda eğitim – A . Benegas Lynch.,Jr.
Eski Yunan’dan Öğrenilecekler – Kathleen Melonakos
Liberal Eğitim – Hadi Adanalı
Demokrasi Ve Pragmatik Liberal Eğitim – Hasan Arslan
Ulusal Kalkınma ve Eğitim İlişkisi – İrfan Erdoğan
Sivil Özgürlük Olarak Din Ve Vicdan Özgürlüğü – Mustafa Erdoğan
Aydınlanma Döneminde Felsefenin Alman Birliğinin Kurulması Sürecine Etkisi – Mehmet Beşirli
Fransa’da Seçim Harcamalarının Denetlenmesi (Iı) – Zeki Öztürk
Piyasa Rekabetinin Dayanılmaz Gücü – Israel m. Kirzner
Piyasa Sürecinin Teorisi : Tarihsel Gelişim – Fuat Oğuz
Povert , Freedom And Economic Justice – Norman Barry
Özel Mülkiyet Karşısında Devlet – Andrei Shleifer
Dünya Ticaret Örgütü (Wto) Nasıl Reforme Edilmelidir – Aranderski , Cattuni, Das, Augosto, Fennandes , Workman
Yeni Ekonominin Ticaret Modeli – Charles Oman
Liberal İslam: Umutlar ve Zorluklar – Charles Kurzman
Sevr’in Yaratıcısı Batılılar Değil, İttihat ve Terakki Cuntası’dır – Kazım Berzeg
Abdülkerim Suruş Ve Liberal Demokrasi – Yasin Demirkıran
Ahmed Güner Sayar ve Osmanlı İktisadi Düşüncesinin Çağdaşlaşması – Orhan Çakmak