Liberal Düşünce Dergisi Sayı 76, Güz 2014: Eğitim Reformu

4 Nisan 2017

Elinizdeki sayı, eğitime odaklanıyor. Eğitim şart, bir klişe. Bu klişe ile eğitimin bugünkü durumu da meşrulaştırılmak isteniyor. Oysa eğitimin kendisi değilse bile nasıl bir eğitim sorusu, oldukça anlamlı bir soru gibi duruyor. İşte bu sayı, biraz da nasıl bir eğitim sorusuna cevap bulmaya çalışıyor. İlk iki yazı; eğitim üzerine çevirilerden oluşuyor. Nathan Smith, yazısında, Friedman ve Mill’in görüşlerine yer veriyor. Friedman, rekabet artışının eğitimde sağlayacağı verimlilik artışına; Mill ise, hür düşüncenin eğitimde ne kadar önemli olduğuna vurgu yapıyor. Yazar, ABD’deki devlet tedrisatının her iki düşünürü de nasıl haklı çıkardığını gözler önüne seriyor. Devamını oku..

İçindekiler:

Rekabet ve Hür Düşünce: Friedman, Mill ve Eğitimde Seçme Hakkı – Nathan Smith

Eğitim: Özgür ve Zorunlu – Murray N.Rothbard

Eğitim Kuponu: Eğitimde Fırsat Eşitliği İçin Bir Öneri – Buğra Kalkan

Türkiye’de Eğitim Reformu İçin Ara Çözümler – Hasan Yücel Başdemir

Yeni Türkiye’nin Yeni Okulları – Mehmet Ali İlkaya

Hayek’in ‘İhya Edici Etkisi’: Avusturyalı İktisatçının Nobel Ödülü Dünyayı Nasıl değiştirdi? – B.K.Markus

Hayek: Bilgi Sorunu – Jeffrey A. Tucker

Friedrich A. Hayek : Avusturyalı Ekonomist ve Sosyal Teorisyen – Peter G. Klein

İdam Cezası: Servet Üzerine Bir Küresel Vergi Niçin Eşitsizliği Sona Erdirmeyecek? – Tyler Cowen

Daha Fazla Kapitalizm İçin Niyetlenilmemiş Bir Savunu – David R. Henderson

Patolojik Altruizm ve Patolojik Regülasyon – Paul H. Rubin

Medine Vesikasının Özgürlük ve Çoğulculuk Açısından Tahlili – Bilal Sambur